TIPS PEMILIHAN TARIKH PERKAHWINAN

Tarikh perkahwinan merupakan suatu perkara yang penting. Tanpa tarikh berkahwinan macam mana korang nak kahwinkan. Hehe. So, bagi sesiapa yang masih tercari-cari tarikh yang sesuai untuk korang nak kahwin, rileks hokeyyy. No need to kelam-kabut, serabut atau stress. Dibawah ini kami sediakan tips macam mana korang nak pilih tarikh perkahwinan korang tu. Harap membantu. Jom ... Read More

TIPS MEMIKAT HATI MERTUA

  Kali pertama bertemu dengan mak mertua pasti membuat anda semua tidak senang duduk. Pelbagai andaian negatif pasti muncul di benak fikiran kan? Rasa berdebar tu macam dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup kan. Tapi usah diingati momen itu. Ia sudah menjadi sejarah. Kini, anda sudah berstatus menantu. Untuk menjadi menantu kesayangan dan disenangi oleh mertua ... Read More

TEMPAT MENARIK UNTUK HONEYMOON

Setiap pasangan yang baru berkahwin semestinya mahukan privacy untuk meluangkan masa bersama. Destinasi yang menjadi pilihan untuk berhoneymoon perlulah ada ‘sesuatu’ untuk dijadikan satu kenangan manis dalam melayari bahtera rumahtangga. Acewwahh~~~ Jom kita lihat beberapa tempat menarik untuk berhoneymoon yang menarik di dalam Malaysia. Pantai Cherating, Pahang Pantai Cherating ni memang cukup sinonim dan terkenal ... Read More

TIPS PERKAHWINAN SEMUA ISTERI MESTI TAHU

Setiap perhubungan pasti ada pasang dan surutnya. Sama juga seperti perkahwinan. Di awal perkahwinan memang terasa bahagia. Tapi lama-lama rasa bahagia itu semakin hilang ditelan masa. Isteri salahkan suami, suami salahkan isteri. Akhirnya, bahtera perkahwinan yang dibina dengan cinta berakhir dengan perceraian kerana bahagia itu tiada. Setiap pasangan kena ingat. Setiap masalah yang timbul pasti ... Read More

TIPS JIMAT BELANJA KAHWIN

Setiap pasangan yang bakal berkahwin menginginkan majlis yang indah dan mewah tetapi tidak mahu menanggung hutang yang tinggi untuk majlis yang usianya sehari sahaja. Tak dapat dinafikan bahawa tidak ada bakal pengantin yang inginkan majlis yang ala kadar.  Yelah, sekiranya pengantin membuat majlis gilang-gemilang, ongkosnya tinggi maa~ Kena ingat selepas berkahwin, banyak duit nak pakai ... Read More

FAKTA YANG ANDA PERLU TAHU TENTANG KAD JEMPUTAN

Kad jemputan perkahwinan merupakan satu medium yang digunakan untuk mengumumkan atau menyampaikan tentang majlis perkahwinan kepada saudara mara, rakan taulan dan juga kenalan. Kad jemputan juga merupakan perkara penting yang perlu ada dalam sesebuah perkahwinan. Agak mustahil bagi seseorang untuk menjemput tetamu hadir ke majlis perkahwinan tanpa kad jemputan. Namun demikian, adakah kad jemputan merupakan ... Read More

TIPS MEMILIH “WEDDING PHOTOGRAPHER”

Macam mana nak tahu jurugambar tu bagus ke tidak ? Meh kami kongsikan tip-tip memilih “wedding Photographer”:- 1. Semak latarbelakang jurugambar Terdapat ramai jurugambar amatur dan professional di Malaysia ni, tinggal pilih sama ada ‘freelancer’ mahupun syarikat ternama. Contohnya, boleh la usha-usha page mereka tu banyak likers tak? So far, Miezipro ade 50,000 likers. Kalau ... Read More